Give

Gender Innovation Vision & Empowerment

Mitt GIVE -Lillemor

Kategori:

I GIVE har jag lärt mig otroligt mycket. För mig har projektet varit ett spännande jobb som har utvecklat mig både som människa och i min yrkesroll som lärare.

Det roligaste med GIVE har varit att lära känna nya människor och få ta del av deras erfarenhet och kunskap. Jag har träffat en grupp starka och stolta kvinnor som deltagit i projektet och haft fina arbetskamrater. En rolig händelse som jag alltid kommer att minnas är när vi i projektet bjöd Viva Resurs på somalisk lunchbuffé. Alla arbetade så hårt för att det skulle bli bra och det blev verkligen fantastiskt!

En av de intressantaste sakerna som jag var med om i projektet var när vi fick lyssna på en föreläsning av barnmorskan Martina Franck hos Studiefrämjandet i Umeå. Hon pratade om kvinnlig könsstympning och det var väldigt lärorikt.

Det jag har lärt mig mest av i projektet är de lektioner och samtal som jag har haft med deltagarna. Jag har fått andra perspektiv på olika frågor och lärt mig mer om både svensk och somalisk kultur. Samarbetet med mina kollegor har också varit lärorikt och givande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: