Give

Gender Innovation Vision & Empowerment

Elisabet Björklund -distriktssköterska

Kategori: Personal i GIVE

Jag heter Elisabet Björklund och arbetar som distriktssköterska på Ersboda
hälsocentral. Nu har jag dessutom fått en projektanställning på 25% inom
GIVE för att jobba med HÄLSA. Vi i Västerbotten har som mål att ha världens
friskaste befolkning år 2020. Min vision, och jag hoppas inte bara min, är
att det ska inkludera alla invånare i länet. Inte bara de "etablerade" i
samhället.

Det är varje människas rätt att förstå sin kropp, veta hur den fungerar och
ser ut. Kan jag öka förståelsen och kunskapen om detta har vi kommit en bit
på väg att stärka kvinnors hälsa och oberoende.

För övrigt är jag trebarnsmor till numera vuxna barn: 2 killar och en tjej.
Bor i villa strax utanför Umeå. Har två katter. Mina intressen är läsa,
handarbeta, "jobba" i trädgården, umgås med vänner och att resa för att
uppleva andra kulturer. De två senaste resorna har gått till Etiopien och
det har varit mycket spännande och fantastiska resor.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: