Give

Gender Innovation Vision & Empowerment

André Edvardsson IT-pedagog

Kategori: Personal i GIVE

Hallå bloggare!

Mitt namn är André Edvardsson och jag är pedagog i projektet GIVE.

Jag ansvarar för IT-undervisningen men ska även introducera konstnärligt skapande för deltagarna, vilket är en stor passion i mitt liv!

Jag är snart 23 år fyllda och har utövat nycirkus större delen av mitt vuxna liv.

Precis som den traditionella cirkusen tänjer nycirkusen på artisternas fysiska och mentala gräns. För publiken är nycirkusens berättande och ofta djurfria föreställningar något annat än den klassiska sinnebilden av cirkus. I nycirkus är allt möjligt, man fortsätter att tänja de fysiska gränserna som i den traditionella cirkusen, men skapar allkonstverk i ett gränsöverskridande samarbete med andra konstformer och uttrycksätt. Någonting som jag har stor glädje av och kan dra stor nytta från i såväl min vardag som mitt arbete.

Utöver min cirkuskarriär så är jag en glad prick som lägger stor vikt i att umgås med min flickvän, min familj och mina vänner, måla, skapa musik, lära mig nya saker, vara ute i naturen samt att stå på händer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: