Give

Gender Innovation Vision & Empowerment

Cristina Parascandolo -lärare

Kategori: Personal i GIVE


Cristina Parascandolo heter jag , är 37 år och kommer ursprungligen från Italien.

Jag är intresserad av främmande språk , älskar att resa, se olika kulturer och tycker mycket om filmer och konst.  På min fritid gillar jag att träna på gymmet, vara ute i naturen, laga mat och skriva.

Jag har bott i Sverige i några och här i Umeå arbetar jag som modersmålslärare i italienska samt gör en praktik på G.I.V.E.  där jag tar hand om A-gruppen. 

Under våra lektioner arbetar vi mycket med stavning och tränar på att läsa och skriva på svenska.

Fast jag har 8 år erfarenhet som språklärare, denna underbara erfarenhet på G.I.V.E. har lärt mig mycket och det har varit otroligt givande och betydelsefullt för mig. Våra deltagare är engagerade och har en stark vilja att lära sig språket.  Det känns riktigt kul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: